Vreau sa stiu....

Se încarcă...

SF in 5 min

        Salut prieteni. In acest tutorial o sa invatam inpreuna cum sa proiectam, de fapt nu o sa proiectam,dar o sa desenam pentru ca un soft nu proiecteaza ci deseneaza ce iti trece tie prin cap, un drum mic la faza Studiu de Fezabilitate. Sa trecem la treaba:
    orice proiect de drum incepe cu ridicarea
Pentru comfortul nostru ridicarea topo trebuie sa fie in format 3D, adica 3Dpolilinii si puncte(3D), insa putine cazuri am vazut ca topografii sa dea asa ridicare buna.
Mai mult de atit orice muchie a terenului existent trebuie sa fie unita, ridicata printr-o polilinie3D.
De exemplu: Santu - nu e suficient sa ii dai o linie care sa o numesti sant, trebuie sa fie minim 3 linii, dintre care 1 - fundu santului
2,3 - partea de sus a santului

In fine asta e alta tema de discutii, ceva mai tirziu o sa va arat cum sa aduceti o ridicare 2D in 3D


Cam asa arata o ridicare topo simpla (imaginea de sus) polilinie 3D si puncte,atat avem nevoie ca sa incarcam ridicarea in istram


Care este diferenta dintre imaginele doua de sus? Eeexact lipseste textul, uite chiar de el nu avem nevoie pentru a crea suprafata existenta a terenului,din motivul asta, si ca sa nu ne incurce noi il stergem.


Dupa ce am pregatit ridicarea in format dwg putem sa o incarcam in istram - Fisier\Import\DWG/DXF


Va aparea Meniul Imp. DWG/DXF  in dreapta cu mai multe otpiuni pentru incarcarea fisierelor dwg.


Apasam butonul Linii pentru a defini tipurile de linii


Salvam ridicarea in format istram .edm pentru a o incarca de fiecare data cind avem nevoie.


In bara din dreapta avem un meniu cu urmatoarele butoane

  1. editor cartografie
  2. lucrari liniare
  3. modelare suprafete
  4. virtual 3D
  5. SIG
1 Editor de cartografie este meniul de baza care se ocupa cu editarea ridicarii, e un fel de autocad unde puteti face modificari.  Sa stergeti un punct, sa uniti mai multe polilinii 3D, sa trimati, sa extindeti si multe alte optiuni.

Imaginea de sus e la alegerea personala. Eu inchid unele tipuri de linii sau simboluri pentru a lucra mai usor.
E un fel de freez ca in autocad. Aveti posibilitatea sa inchideti linii, texte, simboluri.


Meniul Plan
Aici aveti toate optiunile pentru a crea un ax in plan


Comanda F4 in istram este similara cu comanda di in autocad


Folositi butonul osnap pentru a va lega de un vertex, de o linie, si de multe altele


Elemente traseu - aici aveti optiunile pentru desenarea axului.
Un Ax este format din segment si curba, segmentul este format din 2 puncte unite liniar, dupa cum vedeti si in istram avem x1y1 si x2y2, faceti click pe x1 pentru al activa si dati click pe pozitie unde vreti sa puneti primul punct al segmentului la fel faceti si cu punctul 2 (x2y2).
Dupa care dati click pe Calcul, pentru a adauga inca un segment dati click pe adg.



In imaginea de sus este prezentat cum se insereaza o raza.
Atentie
Pentru a insera o raza faceti click pe segmentul care este in fata razei el va deveni activ si va fi de culoarea galbena, dupa care faceti click pe ins selectati tip flotant sau scrieti in stanga de butonul TIP cifra 8.
introduceti raza si dati un calcul.
Daca curba are directia contra acelor de ceasornic introduceti raza cu semnul minus, iar daca in directia acelor de ceasornic scrieti cu semnul pozitiv.
Daca nu ati reusit ceva scrieti in comentarii cu ce probleme va-ti intimpinat




E.D.T.: 2/3  va arata care editor din axul vostru este activ si modificarile care le faceti se refera anume la editorul care este activ 2/3 adica editorul 2 din 3 are tip 8 si nu are x1y1, x2y2 are raza inseamna ca sintem pe editorul curbei.

21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

34
35
36
37
38
39
40
41

42
43
44
45
46
47
48
49
51
52
53
54
55
56
57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
66
Pagina este in lucru, si pentru a imbunatati tutorialul  va rog sa postati comentarii intrebari, ce nu vii clar

Ultimile stiri

Loading...